Hoppa till sidans innehåll

Gymmix Gruppträning



 

Vi har träningspass för alla!

HÖSTTERMINEN 2019

Start v 36, om inget annat anges

LÖPNING/PROMENAD
Mån           18.00-18.45                Mariahallen

Vi samlas kl 18 utanför Mariahallen  och springer eller promenerar en runda (3-5,5 km) tillsammans i lugnt tempo. Kombinera gärna med HIIT-passet.

HIIT
Mån           19.00-19.45                Mariahallen

Ett lite kortare intensivt intervallpass med fokus på kondition, bålstabilitet eller styrka. Kombinera gärna med Löpning/Promenadpasset.

LATIN FUSION
Mån           18.00-19.00                 Mariahallen         NY DAG OCH TID!

PILATES
Mån           18.00-19.00                Per-Olshallen

Kombinerar styrketräning, stretch och yoga. Pilatesrörelserna ska utföras långsamt och mjukt. Varje övning tränar fler muskelgrupper samtidigt. Tränar även de underliggande musklerna. Ökar din styrka i kroppen och smidigheten.

GYMPA MEDEL    Start v 37
Mån           19.00-20.00                Per-Olshallen

Komplett allroundträning. Uppvärmning, kondition, styrka, rörlighet och koordination samt pulssänkning och nedvarvning. Träning för dig som vill träna med musik som kraftkälla.

GYMPA SENIOR   Start v 37
Tis              16.00-17.00                Per-Olshallen

YOGA   Start v 37
Tis           18.00-19.30                   Per-Olshallen

Ett pass som ger ökad kroppsstyrka, bättre flexibilitet och högre kroppsmedvetenhet. Ett pass som passar alla, spänningar släpper och är avstressande.

EFIT
Tis           19.00-20.00                  Mariahallen          NY DAG!

Effektiv Funktionell Intensiv Träning består av korta och intensiva pass uppbyggda av funktionella rörelseövningar som effektivt gör dig allsidigt vältränad. Passar både dig som är relativt otränad och dig som är vältränad och vill utmana din förmåga, du styr själv över din nivå. Fruktansvärt jobbigt, men fruktansvärt kul!

AEROBICS
Ons           19.00-20.00                Mariahallen          NY DAG!

Träna kondition och koordination till härligt medryckande musik.

GYMPA LÄTT   Start v 37
Tors           17.00-18.00               Per-Olshallen

Ett pass för dig som vill ha rörelseglädje, styrka och lättare konditionsträning. Träningen är utan hopp och passar alla åldrar.

FLOW
Tors          18.00-19.00                Per-Olshallen          NYHET!

Ett pass med en blandning av Pilates, Tai Chi och Yoga. Rörelser som görs i ett flöde för att öka rörlighet och styrka i hela kroppen. Rörelserna aktiverar flera muskelgrupper samtidigt, även de underliggande musklerna så du tränar även din smidighet och balans.

CIRKELTRÄNING
Tors          19.00-20.00                 Mariahallen
Lör             9.00-10.00                 Mariahallen

Ett varierande pass med olika stationer där vi utmanar kroppen med funktionella ö

LATIN FUSION SENIOR
Sön           15.00-16.00                  Mariahallen         NYHET!

TABATA
Sön          18.30-19.30                  Mariahallen

Passet består av två banor med vardera åtta stationer där 20 sekunders arbete varvas med 10 sekunders vila. Övningarna utförs med kroppen som redskap eller med olika träningsredskap.

 

GYMPAMIX/INNEFOTBOLL
Mån           17.00-18.00             Alfahallen

Tors           16.00-17.00             Mariahallen

 

TERMINSAVGIFTER:

Ett pass/vecka: 500 kr

Drop-in: 650 kr

Per gång: 50 kr

 

Betalas till bankgiro: 510-4401 (Ange namn och pass)

* Du behöver inte förboka din plats på något pass. Det är bara att dyka upp på ett pass som passar dig!

 

Alla instruktörer är utbildade via Gymmix och har gått både en baskurs och även den utbildning som varje instruktör instruerar i. Gymmix är Svenska Gymnastikförbundets registrerade varumärke för kvalitetssäkrad gruppträning.

 

Som Gymmix-medlem får du tillgång till att träna hos alla andra Gymmixföreningar i hela Sverige. Här hittar ni en karta över alla gymmixföreningar: http://www.gymnastik.se/Grupptraning/GymmixSverigekarta/

 

Gruppträning handlar om att man tränar med andra människor i grupp. En instruktör finns vid varje träningspass som tar er igenom ett träningspass på ett säkert sätt. Komponenterna i träningspassen är uppvärmning, rörlighet, styrketräning, pulshöjande och strech. Passen riktar in sig på lite olika komponenter och ni kan läsa om varje pass i menyn till vänster för att få mer koll på vad varje pass handlar om.

Uppdaterad: 30 AUG 2018 19:50

0_SecoLogo

Postadress:
Fagersta GF - Gymnastik
Alfavägen 21 A
73746 Fagersta

Kontakt:
Tel: [saknas] Information
E-post: This is a mailto link

Se all info